31 stycznia 2025 roku uczniowie klasy 3D mieli okazję uczestniczyć w zajęciach warsztatowych pt.: "AI w procesie twórczym", podczas których wykorzystali sztuczną inteligencję do twórczej pracy. Inspiracją do zajęć było wyjście do stoczni Karstensten Shipyard sp. z o.o. w dn.21 stycznia na wodowanie statku ROGNE.
W ramach zajęć uczniowie:
- tworzyli foldery informacyjne na temat wodowania statku w programie graficznym Canva z wykorzystaniem zdjęć zrobionych podczas wodowania statku w dn.21.01.2025r.
- projektowali własne wizualizacje tego wydarzenia, korzystając z narzędzi sztucznej inteligencji,
- pisali precyzyjne polecenia dla AI, aby wygenerować obrazy przedstawiające wodowanie statku,
- prezentowali swoje prace i omawiali zalety oraz wady wykorzystywania AI w procesie twórczym.
Zajęcia pokazały, jak nowoczesne technologie mogą wspierać kreatywność i rozwijać umiejętności cyfrowe. Uczniowie zwrócili uwagę na szybkość i wygodę korzystania z AI, ale również na ograniczenia i potrzebę kontroli nad generowanymi treściami. Wnioski? Wszyscy się zgodziliśmy, że AI może wspomagać nas i przyśpieszać proces twórczy, ale nie jest w stanie zastąpić ludzkiego pierwiastka w procesie tworzenia. Zresztą sami spójrzcie na projekty wygenerowane przez sztuczną inteligencję...
Zajęcia zostały przeprowadzone w klasie 3D w ramach projektu Edukacja do kultury Gdańsk, a przeprowadziła je w języku angielskim p.Anna Urbanska-Gruczka. Scenariusz zajęć został opracowany w oparciu o zajęcia pt.: Gdańska Książka-Harmonijka autorstwa Justyny Wołoszyk-Brzezińskiej (niebieska broszura EdK Gdańsk)
https://edukacjadokultury.gdansk.pl/wp-content/uploads/2024/01/BROSZURA_niebieska_int.pdf