31 stycznia 2025 roku uczniowie klasy 3D mieli okazję uczestniczyć w zajęciach warsztatowych pt.: "AI w procesie twórczym", podczas których wykorzystali sztuczną inteligencję do twórczej pracy. Inspiracją do zajęć było wyjście do stoczni Karstensten Shipyard sp. z o.o.  w dn.21 stycznia na wodowanie statku ROGNE. 

W ramach zajęć uczniowie: 
-  tworzyli foldery informacyjne na temat wodowania statku w programie graficznym Canva z wykorzystaniem zdjęć zrobionych podczas wodowania statku w dn.21.01.2025r. 
- projektowali własne wizualizacje tego wydarzenia, korzystając z narzędzi sztucznej inteligencji, 
- pisali precyzyjne polecenia dla AI, aby wygenerować obrazy przedstawiające wodowanie statku, 
- prezentowali swoje prace i omawiali zalety oraz wady wykorzystywania AI w procesie twórczym. 

Zajęcia pokazały, jak nowoczesne technologie mogą wspierać kreatywność i rozwijać umiejętności cyfrowe. Uczniowie zwrócili uwagę na szybkość i wygodę korzystania z AI, ale również na ograniczenia i potrzebę kontroli nad generowanymi treściami.  Wnioski? Wszyscy się zgodziliśmy, że AI może wspomagać nas i  przyśpieszać proces twórczy, ale nie jest w stanie zastąpić ludzkiego pierwiastka w procesie tworzenia. Zresztą sami spójrzcie na projekty wygenerowane przez sztuczną inteligencję...

Zajęcia zostały przeprowadzone w klasie 3D w ramach projektu Edukacja do kultury Gdańsk, a przeprowadziła je w języku angielskim p.Anna Urbanska-Gruczka. Scenariusz zajęć został opracowany w oparciu o zajęcia pt.: Gdańska Książka-Harmonijka  autorstwa Justyny Wołoszyk-Brzezińskiej (niebieska broszura EdK Gdańsk) 

https://edukacjadokultury.gdansk.pl/wp-content/uploads/2024/01/BROSZURA_niebieska_int.pdf