Dnia 21 listopada 2025 r. uczniowie klasy 3Awzięli udział w warsztatach wprowadzających oraz debacie oksfordzkiej organizowanych w ramach projektu „Pomorskie Laboratorium Energii. Zrozumieć transformację energetyczną”. Zajęcia, poprowadzone przez p. Sandrę Krawczyk, dotyczyły dwóch aktualnych i ważnych społecznie tematów: „W szkole powinno być mniej prac domowych?” oraz „W Polsce powinno się bardziej inwestować w odnawialne źródła energii (OZE) niż w paliwa kopalne”.

Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem, dojrzałością w formułowaniu argumentów oraz wysoką kulturą dyskusji. Zauważalna była ich otwartość na różne perspektywy, umiejętność uważnego słuchania i twórcze podejście do omawianych zagadnień.

Aktywna postawa uczestników znacząco wzbogaciła przebieg zajęć, potwierdzając ich gotowość do merytorycznej, świadomej i odpowiedzialnej dyskusji na tematy ważne dla współczesnego świata.

Tekst i zdjęcia Małgorzata Milewska