*Inspiracją dla mojej lekcji (projektu) stał się scenariusz Małgosi Fijas Moja gdańska pocztówka.
Młodzież miała za zadanie zaprojektować i stworzyć własny subiektywny Gdański kalendarz wolności. Postanowiliśmy połączyć współczesną historię miasta z tym co wybrzmiewa w nim najmocniej czyli WOLNOŚĆ. W tym celu młodzież klas trzecich (3B, 3M, 3K) wyruszyła w plener aby zarejestrować te miejsca, zabytki, pomniki, ludzi, które w ich ocenie są ważne dla wolnościowej historii Gdańska. Dodatkowym zadaniem było to aby każde zdjęcie opatrzone było komentarzem historycznym a także sami uczniowie mieli się na nich zaprezentować w autorskiej wizji.
Te spacery i wędrówki pozwoliły młodzieży poznać i zobaczyć miejsca znane, nieznane a czasami nieoczywiste. Wartością tego zadania (projektu) poza walorami poznawczymi czy edukacyjnymi była przede wszystkim integracja, dobra zabawa i pozytywne emocje, które towarzyszyły chłopakom😊
*Gotowe kalendarze omawialiśmy na 2 lekcjach.
*Projekt realizowany w miesiącu kwietniu przez klasy 3B, 3M, 3K pod opieką Anny Bracik.