26 maja 2025r. w klasie 2A odbyły się zajęcia pt. „Historie, które opowiada Gdańsk”  Lekcja poświęcona była odkrywaniu tożsamości Gdańska poprzez charakterystyczne dla niego miejsca i wartości. Uczniowie pracując w grupach prezentowali swoje skojarzenia np. Gdańsk czyli Politechnika Gdańska, Gdańsk to  Europejskie Centrum Solidarności, itp zastanawiając się, jakie wartości te miejsca symbolizują.   

Szczególnym akcentem zajęć było określanie własnych priorytetów życiowych i próba odpowiedzi na pytanie: „Ja, Gdańszczanin –  czyli kto?”. Uczniowie zastanawiali się, czy i w jaki sposób wartości wpisane w historię miasta – takie jak wolność, solidarność czy otwartość – są również obecne w ich codziennym życiu. To ćwiczenie skłaniało do refleksji nad własną tożsamością, przynależnością do wspólnoty lokalnej oraz tym, co znaczy być świadomym obywatelem i mieszkańcem Gdańska. 

Podsumowaniem lekcji było wykonanie kreatywnego zadania – stworzenie mapy myśli pt. „Historie, które opowiada Gdańsk”. Zajęcia były okazją do głębszej refleksji nad tym, co znaczy być częścią wspólnoty lokalnej i jak budować swoją tożsamość w oparciu o dziedzictwo Gdańska. 

Zajęcia w ramach projektu Edukacja do kultury. Gdańsk. w kl.2A przeprowadziła p.Anna Urbańska-Gruczka.